S.B.I. Ltd, inşaat projeleri üzerine uzmanlaşmış bir şirket olarak, dünya genelinde kamu projeleri, yol, otoyol ve köprü inşaatları dahil pek çok inşaat projesi yürütmüştür. Şirketin Nijerya’da uzunca bir geçmişi vardır ve geçtiğimiz yıl Lagos ve Ibadan arasındaki otoyolun yeniden inşa edilip genişetilmesi projesini almışlardır.
Bu yeni ve büyük proje; yolların genişletilmesi, Ibadan- Shagamu otoyolunun, 14 tane köprünün ve üst geçitin yeniden inşasını ve bakımını ve aynı zamanda drenaj sisteminin geliştirilmesini kapsamaktadır. Bu bölge çok yoğun bir trafik akışına sahip olduğu için son derece önemlidir.
Müşterimiz, sahip olduğu 8 asfalt plenti ile halihazırda Nijerya’da etkin bir varlık göstermektedir. Ancak bu büyük proje için yeni ve yüksek kapasiteli bir asfalt plenti (200ton/saat) almaya karar vermiştir. Bilhassa, GDA (geri dönüştürümüş asfalt) kullanım olanağının üretim maliyetini düşürecek ve bunu sıcak karışım asfaltın ürün kalitesinden ödün vermeden yapacak oluşu bu kararı almalarında önemli bir etken oluşturmuştur.
S.B.I. teknik ekipleri MARINI Top Tower 3000 plentini seçmeden önce, piyasadaki diğer pek çok plenti incelemişlerdir. Şimdi ise, üretim maliyetinin düşürme olanaklarının yanısıra Top Tower’ın tüm yeni teknolojilere uyum sağlayabilmesi sayesinde geniş bir ürün yelpazesinde üretim yapabilmekteler.
Bir kaç örnek verecek olursak; brülör hem dizel yakıt hem de ağır fuel oil ile çalışabilmektedir, ancak istenildiğinde kolayca doğal gaz ile çalışabilecek şekilde dönüştürülebilmektedir. Plent halihazırda fiber dozajlama sistemi ile donatılmıştır ve bu sayede gerekli olduğunda sıvı katkılama ekipmanları eklenebilmektedir. Sıcak asfalt silosu 2 kompartmana sahiptir ve istenildiğinde kolayca 4 kompartmana çıkarılabilmektedir.
S.B.I. yapılacak işin niteliğine göre, standart ya da modifiye bitüm kullanmaktadır. Nijerya’da istenilen özelliklerde ya da ihtiyaç duyulan miktarlarda bitüm bulmak hiç de kolay olmadığından bitüm parkına özel önem verilmiştir. Modifiye bitümlü asfalt üretebilmek için asfalt plentinin yanına bir adet de Polimer Modifiye Bitüm (PMB) plenti ilave etmeye karar verilmiştir. Bitüm parkı; 11 bitüm tankı, 2 kızgın yağ kazanı ve 2 yakıt tankından oluşmaktadır. Bu sayede, sıcak karışım asfalt üretiminde bitüm yetersizliğinden dolayı çıkabilecek problemlerin önüne geçilmiştir.
Sıcak karışım asfaltın ürün kalitesinden emin olmak için GDA analizine büyük bir önem verilmiştir. Müşteri, GDA besleme hattı olarak mikseri seçmiştir çünkü teknisyenler agregaları elekten geçirip yeniden kontrol etmeyi tercih etmektedir. Bunun sebebi ne yazık ki Nijerya’daki taş ocakları uygun kalite kontrol standartlarına sahip olmayışıdır.
Elekten geçirilen GDA’lar, gradasyonlarına göre sınıflandırılıp kontrol edildikten sonra %25-30 oranlarında katkılanır.
Dryerin geri dönüşüm sistemi için gerekli ön hazırlıklara sahip olarak donatılmış olmasından dolayı, S.B.I. plentini dryer’e uzanan ikinci bir hat ile donatmayı talep etmiştir. Böylece daha ileri bir aşamada, plentin iki adet geri dönüşüm hattı ile çalışması sağlanabilecek ve %45’leri bulan GDA kullanım oranları yakalanabilecektir.
S.B.I ve Marini arasındaki iş birliği beni gururlandırıyor Son on yıldır her projemizde başarı elde ediyoruz ve eminim ki bunu da başarı ile tamamlayacağız. İşte bu, mühendislik yatırımlarımızla asfalt plentinde belirlediğimiz çıtadır.
– Michele Viroli
Marini Bölge Satış Müdürü
Son kararın verilmesindeki bir diğer kilit nokta ise Marini Plentlerinin güvenilirliliği ve servis kalitesi olmuştur. Özellikle böylesine uzak bir ülkede, kalite standardı yüksek servis olanağı sunan bir partnere sahip olmak oldukça önemlidir.
“S.B.I ve Marini arasındaki iş birliği beni gururlandırıyor. Son on yıldır her bir projemizde başarı elde ediyoruz ve eminim ki bunu da başarı ile tamamlayacağız. İşte bu, mühendislik yatırımlarımızla asfalt plentinde belirlediğimiz çıtadır.” Michele Viroli – Marini Bölge Satış Müdürünün plentin dikilmesi sırasındaki yorumu.
Sektörlerinde lider bu iki firmanın ortaklığı, sadece Nijerya için değil tüm asfalt piyasası için yeni bir şantiye modeli yaratmıştır.